Babinec na chatě, část I.

 

Byla to akce nečekaná, vyplynula ze situace a hodně se podařila.

Jela jsem původně na svou oslavu narozenin a vyklubal se z toho víkend s mými klientkami. Děvčata netušila, že  bude kontrola shora. Vezla jsem jim batoh potravin, které by si měly kupovat a hlavně tedy konzumovat, měla jsem s sebou tepák a navigaci. No, to jsem si myslela, že mám, nakonec se ukázalo, že navigace zůstala na kole a kolo v Praze. Ale i bez navigace se dá jít.

Přeskočím to, jak se to všechno semlelo, a přejdu hnedle k prohlídce lednice, tak trochu Cajthamlová v akci. Samozřejmě nejsem taková drsná, abych lidem vyházela půl lednice, když už do toho tolik investovali. Jen jsem prostě brala některé potraviny do ruky a vysvětlovala, proč jsou či nejsou vhodné. Nemůžu nakazovat: to nejezte, to je špatné. Mohu pouze doporučit či vysvětlit. Proč ne smetanový jogurt, trvanlivý salám či Lehce se roztírá ;o)

Pak jsem na stůl vysypala obsah svého batohu: müsli, jogurty bez škrobu a pečivo. Zajímavá byla reakce jedné z klientek na jogurt ve skle: Jé, ten je přeci děsně tučný! Vzala jsem lupu, aby bylo vidět, kolik že toho tuku obsahuje. Ona měla vlastně pravdu, jogurt má o maličko víc jak doporučených 2,5 g tuku, ale ten tuk sedí nahoře a dá se odebrat. Zůstane tak jogurt, který má 0,5 g tuku. A přitom v něm není přidaný škrob, aby v něm stála lžička. A hlavně patří mezi tři z těch mnoha na trhu, co je fakt jogurt a ne jen jakási hmota.

Další vtipná reakce byla na müsli. Já sama jsem müsli-maniak. Miluji müsli, jsem závislá na své denní dávce. Ale v obchodech se to zdravým müsli zrovna nehemží. Většina je zapečená, s přidaným cukrem, s přidaným tukem a to zrovna dietní není. Zrovna nedávno jsem pomáhala nějaké rodince s výběrem. Zřejmě kupovali něco takového prvně v životě a vůbec nevěděli, po čem sáhnout. Podala jsem jim sypané a vysvětlila výhody – málo tuku a cukr jen v ovoci. Jsem ráda, že se dá dnes dobré müsli koupit i na netu.

Že jsem si oblíbila Mixit už si asi všichni všimli. Jak můžu, každému ho kupuji. Nejdřív si ho odnesli tři nejlepší blogeři, pak šest nejlepších běžkyň. I ti, co nevyhráli, dostali ochutnávku. Holky v práci, když viděly veselé tuby s úžasný obsahem, už se také nechaly nalákat. Teď naposledy jsem si koupila novinku Letní mámení a snídani pro mého malého prvňáčka Mix malého Einsteina. Obě müsli zas tak málo tuku nemají, to je pravda a pro redukční dietu se moc nehodí. Ale ti, co si váhu hlídat nemusí, a také sportovci a děti, si určitě pochutnají. A že chutná, o tom svědčila prázdná tuba během malé chvilku. Nesnědl jí malý Einstein, nýbrž můj velký Einstein. Ten nemohl vůbec odolat, přestože dosud jedl jen prosté vločky. V té směsi je tolik výborného ovoce, že ladí i jen oku a tak ho zobal jen tak u televize. Letním mámení není tak barevné, takže mi ho nesnědl, a já ho měla jen pro sebe do jogurtu. Ale dost chválení (raději si ho kupte ;o)) 

Jé, to jsem se nějak rozepsala, přitom jsem hlavně chtěla napsat, že když jsem do misky nasypala pět polévkových lžic, paní se zhrozila, že je to moc! V poslední době se totiž rozmohly jogurty, které mají ve víčku asi dva gramy (nebo kolik) müsli a lidi mají dojem, že je to ta správná porce na snídani. Ne, není!!! 50-60 g s jedním 150ti gramovým jogurtem je optimální. Taková porce zasytí na hodně dlouho.

Další klientka si vybrala k snídani chleba, který jsem dovezla. Také jedna z lahůdek, na které jsem závislá – žitný celozrnný chléb se slunečnicovými semínky. Připravila si i tavený sýr, šunku a Lehce se natírá. Prý aby to do krku lépe klouzalo. Dobrý důvod se vždy najde, ale byla jsem tvrdá až neoblomná a tyhle kalorické bomby jí sebrala. Pokud už si chce pečivo něčím namazat, je vhodnější pravé máslo. A to ještě hodně maličko.

Moc jsme se u toho nasmály. Každou chvilku některá z nich vytáhla něco dobrého a to něco jsem daly stranou. Děvčata začínají novou životní etapu. Chtějí se zbavit obezity a chtějí mít kondici. A vážně se moc snaží.

O tom, jak jsme chodily po kraji, napíšu v dalším článku.

 

P.S. Jo a děvčatům už je víc jak padesát, jedné je dokonce víc jak šedesát. A změny se nebojí. Musím upřímně říct, že jsem z nich nadšená.

      POZVÁNKA

 

 

 

Tip na cvičení - říjen