Co je to ten kettlebell?

 

Byla to láska na první pohled – jakmile jsem tu šedou kouli s růžovým středem viděla, okamžitě jsem klikla na Objednat. Můj záměr byl ji používat na některé cviky místo klasické jednoručky a také jsem si uměla představit, že bude vévodit svou krásou mé malé sbírce činek. Pak jsem zjistila, že s ní cvičí Jill, ale že ani ona v tomto směru není žádná průkopnice (ale její cvičení s kettlebellem jsem si pořídila ;o)

Někoho to třeba překvapí, ale s kettlebellem cvičili už v carském Rusku! Ano, tam odtud totiž toto posilovací náčiní pochází. Ta prapůvodní podoba – a prý jediná správná, je taková litinová koule s plochým dnem a uchem, čili madlem. Takže všechny vinylové, plastové a kdovíjaké další napodobeniny jsou prý špatné a nevyhovující.

Nedržela jsem v ruce tu „pravou“, ale je fakt, že při přehazování té mé pomůcky madlo občas klouzalo a přišlo mi malé. Možná jde jen o nácviku toho správného grifu..

Z Ruska se tato pomůcka dostala dál až mnohem později, a sice začátkem 21. století. Díky své všestrannosti a efektivnosti se okamžitě stala hitem jak silového tak kondičního tréninku. U nás je otcem kettlebellu Pavel Macek, šéfinstruktor školy Kettlebell 5.

Kettlebell se tedy využívá jako tréninkové nářadí k získání síly, kondice a k hubnutí. Já si koupila ten úplně nejlehčí s tím, že stačí. Ten názor mám dál.

Zkusila jsem si první level a byla jsem absolutně nadšená. Hlavně to mě těšilo, že jsem zvládla prakticky všechny cviky. Druhý den mě bolelo/bolí snad všechno, ale to je jen známka, že jsem to neflákala. Některé cviky sice byly skoro až lehké, ale neumím si představit, že bych tahala 8 kg, jak se pro průměrně silnou ženu doporučuje.

Osobně bych cvičení s kettlebelem hned tak někomu nedoporučila. Myslím si, že se hodí pro pokročilejší cvičence, kteří už mají zpevněné šlachy i svaly, především pak zádové svaly. A nejen to, ale že mají i jakési povědomí jak správně cvičit, aby člověk nenapáchal víc škod než užitku. Protože tady mi přijde víc než u jakéhokoliv jiného cvičení s Jill (nebo i s jiným virtuálním cvičitelem) reálné, že hrozí nebezpečí úrazu. Už třeba proto, že je to cvičení velmi dynamické a se zátěží, a to pak stačí jeden špatný pohyb a úraz je na světě.

Takže prosím, raději opatrně… Tato rada je určená především samoukům, co stáhnout video a jedou. Pod vedením zkušených instruktorů s certifikátem určitě může cvičit i začátečník.

      POZVÁNKA

 

 

 

Tip na cvičení - říjen