Dva pomocníci

 

Ten, kdo se rozhodne, se sebou něco dělat, potřebuje občas pomocnou ruku, která ho „potáhne“. A nemusí to být vždy profesionální trenér či výživový poradce. Táhnout ho může deníček a kalorie pohlídají tabulky. Někdo není schopen si sám říct, kdy má čeho dost, jestli dostatečně jí, nebo jestli má dostatečný výdej. A k tomu tu jsou dva nástroje.

První: Kalorické tabulky

Z čeho já tloustnu, když nic nejím? Jím jen zdravé věci... Nejím po páté hodině... Chroupu tak tunu  zeleniny denně... Málokdo si připustí, že jeho příjem je buď hodně nízký (a tělo si ukládá zásoby), a nebo hodně vysoký (a tělo si ukládá zásoby). Najít rovnováhu je někdy těžké, ale není to nemožné. Hodně vám s tím může pomoci zapisování si všeho, co za den spořádáte. Nemusíte si to psát pořád až do konce svých dní, ale je to nástroj, který vám pomůže uvědomit si, kde je problém. Ukáže, které jídlo má vlastně jakou kalorickou hodnotu a kolik toho musíte nasportovat, abyste přebytečné kalorie spálili.

Abyste to měli jednoduché je k dispozici super úžasná on-line pomůcka: Kalorické tabulky. Do tohoto programu se může přihlásit každý. Stačí vyplnit své údaje, váhu, výšku, cíle a klik. Hnedle máte spočítáno, kolik toho denně musíte sníst, abyste buď hubli, nebo přibírali, nebo se drželi. Kromě toho program vypočítá doporučené denní dávky bílkovin, sacharidů, vlákniny i tuků a pohlídá pitný režim, který si nastavíte. K dispozici je víc jak 23tis. potravin, nápojů i pohybových aktivit. A pokud tam něco nenajdete, můžete to doplnit, či si vytvořit vlastní kombinace. Rozhodně tento nástroj všem, kteří se v tom tak trochu plácají, doporučuji.

Druhý: Deníček

A ten druhý nástroj, už méně podstatný, ale velmi motivující, je tréninkový deníček. Dá se namítnout, že to už je fakt přehnané si psát, co jsem dělal nebo nedělal, a je to samozřejmě každého věc. Ovšem není větší výzvy, než překonat sám sebe! Ne soupeře, ne kolegyni z práce, ale prostě sám sebe. Dala jsem minulý týden 10 km? Tento dám 12! Tak. Cvičila jsem třikrát? Tak zkusím ještě jedno cvičení přidat. Seděl jsem včera na rotopedu 30 minut? Tak to dnes rozhodně vydržím o deset minut déle.

Já měla kdysi úplně jednoduchou excelovou tabulku. Byl tam den a délka mého oválu – 250 m. A pokaždé, když jsem přišla, dopsala jsem si počet koleček. Ta radost ze zvyšování se kilometráže nebrala konců. Škoda, že jsem jí vymazala, nebo kam zmizela, čert ví.

Je hodně on-line deníčků, takže si určitě každý vybere dle svého gusta. Já využívám MyTreneek. Je přehledný, můžu si ho nastavit dle sebe. A když je nejhůř, je tam spousta lidí, kteří jsou občas i inspirací. Hlavně je multifunkční, čili není určený jen běžcům, ale všem, co nějakým způsobem sportují. Tedy nevím, jestli je tam cvrnkání kuliček, to jsem nezkoumala ;o))

Ale jak řečeno, stačí excel, kalendář či poznámkový blok. Je i hezké se jednou za čas na své výkony zadívat a říct si: Přeci jen nejsem takový lenoch, jak si myslím...

Tak ať se vám daří

      POZVÁNKA

 

 

 

Tip na cvičení - říjen